Your Cart is Empty
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Energikliniken

Zonterapi, massage och reikihealing

Zonterapi

Var zonterapi kommer ifrån?

Zonterapi tillhör förmodligen de äldsta metoderna för självläkning av kroppen. Man vet att zonterapi använts för över 5000 år sedan men de äldsta bilddokument som visar hur reflexologi utövas upptäcktes i den egyptiske läkaren Ankmahors grav och härstämmar från cirka 2500 f.Kr. Under tidens gång har olika former av reflexologi praktiserats och utvecklats i Amerika, Afrika och Fjärran Östern.

Vad är zonterapi och hur den fungerar?

Den naturmedicinska sjukdomsteorin bygger på att kroppen har väl utvecklat kommunikationsnät via meridianerna i kroppen. Enligt det synsättet är symtom ett sätt för kroppen att tala om att allt inte står rätt till.

Eftersom fötterna representerar ett mikrokosmos av kroppen, finns alla organ , körtlar och andra kroppsdelar ordnade i ett liknade mönster på fötterna. Vid tryck på reflexzoner används särskild tum och fingerteknik. Detta framkallar fysiologiska förändringar eftersom kroppens egen läkeförmoga stimuleras. Retningar vi åstadkommer leder till en reaktion i det område zonen svarar mot. På så sätt kan fötterna spela en viktig roll när det gäller att uppnå och bevara en god hälsa.

Som en holistisk terapi syftar zonterapi att behandla kroppen som en helhet och strävar efter att hitta den verkliga orsaken till sjukdomen och behandla denna, inte symtomet.

Vad är zonterapi effektiv mot:

• värk i till exempel axlar, skuldror och rygg
  • ischias
  • huvudvärk, migrän
  • astma, allergi
  • tennisarmbåge
  • hudbesvär som eksem och psoriasis
  • störningar i mag och tarm systemet
  • barnlöshet
  • gall- och leverbesvär
  • depression, stress
  • med mera

Zonterapi bidrar också till postoperativt tillfrisknande genom att lindra smärta och förbättra läkeprocessen.

Behandling tar cirka en timme

Begär mer information

This site uses Google reCAPTCHA technology to fight spam. Your use of reCAPTCHA is subject to Google's Privacy Policy and Terms of Service.

Thank you for contacting us. We will get back to you as soon as possible